Kom igång med NPS

NPS-metoden används när du vill få så många kunder som möjligt att känna att din verksamhet är det enda alternativ man vill ha.

Få fler nya kunder med NPS

Stark & hållbar relation

Man kan aldrig tvinga en kund att vara eller bli lojal. Däremot kan du skapa förutsättningar så att en kund väljer att vara eller bli lojal. En riktigt lojal kund får du när du tilltalar kunden både emotionellt och rationellt. 

Med hjälp av kundundersökningar och annan kundfeedback får du reda på vad som driver lojalitet och inte. Genom att lyssna och förstå kunderna kan du lättare möta deras önskemål och behov. Eftersom dina kunder tycker, tänker och upplever olika gäller det att möta kundernas olika preferenser.

NPS-metoden hjälper dig att prioritera och utveckla rätt saker för att få fler kunder att VILJA vara trogna din verksamhet i stället för att gå till en konkurrent.

Nyfiken på att köra igång ett NPS-program? Då har du hamnat rätt!

Webinar - Rivstarta ditt NPS-arbete - Kom igång med NPS

Här är ett matnyttigt webinar om att Rivstarta sitt NPS-arbete

I januari i år höll vi ett uppskattat webinar för de som står i startgroparna eller precis kommit igång med sitt NPS-arbete.

Är du i samma läge? Spana in den inspelade versionen av vårt webinar. Webinariet innehåller 1) bakgrund och teori om NPS, 2) massor av tips på vad som är bra att tänka på och 3) en hel del inspiration.

Här tar du dig till webinariet!

Hör gärna av dig om det dyker upp frågor så guidar vi dig vidare.

Få en trygg rivstart

Ta steget och kom igång med NPS! Efter att ha startat upp över 100 NPS-projekt vet vi vad som behöver göras för att det ska bli framgångsrikt. Vi bidrar gärna med vår kunskap och erfarenhet till er NPS-resa.

Med hjälp av arbetsmetodiker, strukturer och processer som vi arbetat fram genom åren får du möjlighet att snabbt få till en stabil plattform att utgå från samtidigt som du undviker fallgropar.

Är du redo? Det är bra att börja med en workshop där vi tillsammans går igenom ert nuläge, förutsättningar, utmaningar och mål i kombo med en utbildningsdel om NPS-metoden.

Kontakta oss och kom igång!

Trygg start på NPS-resan
Fundament som gör ett NPS-program stabilt

Uppstart av NPS-program

Efter en inledande workshop guidar vi dig vidare till nästa fas. Det är bland annat dags att diskutera och forma:

  • Mål- & programplan
  • Arbetsteam & organisation
  • Processer & strukturer

Det är ofta en fördel att börja i mindre skala och sen växla upp programmet successivt. Det kan exempelvis vara en avdelning eller en marknad som är först ut. Då skapar du nyttiga erfarenheter och har ett case att bygga vidare med innan du växlar upp.

Under Tips & råd får du mer guidning om NPS

System & nollmätning > Resultat!

För att fånga in kundernas åsikter och hantera resultatet krävs det att du har rätt system. Det krävs också att du ställer rätt frågor.

Som helhetsleverantör på området har vi avancerade system till hands och står redo att göra en nollmätning med anpassat frågebatteri.

Med stöd av en första kundundersökning får du en riktigt bra grund och resultat att utgå ifrån.

Boka webbmöte

Kundunersökning Enkätsystem
Starta igång NPS-arbetet

Från grafer till action

Med stöd av effektiva processer hjälper dig att prioritera och agera på resultatet. Vi teamar upp med ditt cross functional-team och ser till att ta klivet in till nästa fas. Nu gäller det att agera! Bland annat genom att:

  • få fart på det operativa, taktiska & strategiska arbetet.
  • förvalta resultatet efter vad som driver kundernas lojalitet.
  • ta action på missnöje och se till att vända detta.
  • förbättra upplevelserna och relationen.
  • involvera och engagera medarbetarna i lojalitetsarbetet.

Mer om våra tjänster

Fredrik Annmo berättar om varför Barncancerfonden valt NPS-metoden

Poddasvnitt om att starta ett NPS-program
kontaktknapp