Våra tjänster - spetsa dina kundupplevelser - vässa ditt lojalitetsarbete

Våra tjänster

Spetsa dina kundupplevelser och vässa ditt lojalitetsarbete. Jobba med kundlojalitet som stark tillväxtmotor. Vi optimerar ditt CX- och NPS-arbete! 

Kunddriven affärsutveckling med stöd av NPS-metoden

Starkt kundfokus är en smart investering

Oavsett om ni vill kickstarta eller fördjupa ert arbete med CX och NPS, hjälper vi er att växa tillsammans med era kunder. Med över 20 års erfarenhet guidar vi verksamheter – stora som små – att bygga starkare kundrelationer och skapa engagemang internt.

Vi är specialiserade inom CX och certifierade NPS-konsulter som verkar både nationellt och internationellt. Och vi vet en sak med säkerhet: starkt kundfokus driver affärer – och vi visar er gärna hur.

Ta reda på status och optimeringsmöjligheter? Kontakta oss för en genomlysning av ert CX- och NPS-arbete.

Välj helhet eller enstaka – efter behov

Jobba med oss och väx effektivt med kunden i omtanke. Välj mellan en helhetslösning eller ett axplock bland våra tjänster:

  • System – enkät & feedback, portal, AI, alert- och actionhantering
  • Undersökningar & kundfeedback – B2B, B2C, medarbetare
  • Kunddatahantering, analys och rapporter av resultat
  • Prioriteringsråd – rekommendationer i utveckling
  • Processer & strukturer – för action och uppföljning
  • Utbildning & engagemang – för förståelse och involvering
  • Workshops & audits – för utveckling & framsteg
  • Strategi, rådgivning, ekonomi & mål – för att nå full effekt

Guidning till ökad effekt av det kundcentrerade arbete? Kontakta oss!

Kundcentrerad utveckling
Intelligent system AI, enkät, analysportal, aktivitetshantering

Avancerad systemplattform | Boka demo

Vi använder Forsta Plus – en avancerad feedback- och actionplattform, med den internationella storspelaren Forsta bakom systemplattformen. Här sker insamling, bearbetning och analysering data och kundfeedback. Det är säkert, användarvänligt, lättillgängligt – och innehåller smarta rapportfunktionaliteter och stödfunktioner för att agera på samt sprida resultat. Med oss får du en kostnadseffektiv paketlösning.

  • Avancerade enkätsystem (med extra NPS-funktionalitet)
  • Insamling av kundfeedback från olika kanaler i realtid
  • Integrationsplattform av kunddata
  • Användarvänliga resultatportaler 
  • Avancerad data-, AI-text- och korrelationsanalys
  • Rapport-, action-, ärendehantering och aktivitetsplanering

Undersökningar & kundfeedback

Att samla in kundfeedback från olika kanaler och ställa rätt frågor, använda rätt form av feedbackinhämtning vid rätt tidpunkt för att generera ett värdefullt underlag att jobba vidare med kräver sin expertis. Vi hjälper dig med:

  • Relationsmätningar till kunder & medarbetare
  • Kundupplevelsemätningar (interaktioner, transaktioner)
  • Feedbackinhämtning via andra kanaler (rcs, web, sociala medier, chatt, service...)
  • Benchmarkundersökningar
  • Kundpanels- & konsumentundersökningar

Kontakta oss så berättar vi mer

Undersökningar och kundfeedback inhämtning
Analysera resultat för rätt prioriteringar

Analys & prioritering

Med vår sofistikerade portallösning får du:

  • Resultatet lättillgängligt
  • God överblick med möjlighet till djupanalyser
  • Ökad förståelse och kunskap om målgrupper
  • Feedback från olika kanaler samlat på ett ställe
  • Avancerad AI-text- och korrelationsanalys 
  • Analysmodeller utifrån lojalitet & ekonomi
  • Prioriteringsmatriser för effektiv utveckling
  • Möjlighet att hitta tvillingar i kundbasen
  • Ett kraftfullt styrverktyg och djupa insikter
  • Smidiga och delningsbara rapportmöjligheter

Action & utveckling

Inom detta område är det action som gäller. Du kommer ingen vart om du inte agerar och tar hand om resultatet. Vad vi gör är att ge dig verktyg och vägledning att komma igång med förbättrings- och utvecklingsarbetet. Vi erbjuder: 

  • Close the loop, direktuppföljning av kundfeedback
  • Root cause, identifiera orsaker & hantera detta
  • Kategorisering av återkommande problem & invändningar
  • Handlingsplaner & ansvarsfördelning av arbetet
  • Effektivisering med rätt struktur & processer

Vi tillhandahåller analysexpertis, rapporter, rekommendationer, ekonomiska kalkyler med mer. Här kontaktar du oss

Utveckla, agera på resultat
Engagera och involvera medarbetare

Medarbetarengagemang & teamwork

En riktigt rolig och viktig del i lojalitetsarbetet är att se till att medarbetarna känner delaktighet! Att få alla att förstå sin egen roll och betydelse för kundernas upplevelse är central för att få ett framgångsrikt NPS-program. Vårt batteri av lösningar:

  • Olika workshops & utbildningar inom NPS®
  • Coachning av ledning, cross-functional team etc
  • Spridning av kundinsikter & återkoppling av resultat 
  • Pepptjänster som motiverar fortsatt arbete
  • Strukturer & processer som skapar engagemang
  • Kunskaps- och engagemangsavstämningar

Boka webbmöte

CX- & NPS-program, strategier & förändringsarbete

Som experter och helhetsleverantör inom kunddriven affärsutveckling med stöd av NPS-metoden kan vi hjälpa dig med ALLT för att få till ett fullödigt lojalitets- och förändringsarbete. Det innebär också att vi kan hjälpa dig att leda det strategiska och operativa förändringsarbetet i rätt riktning bland annat med att:

  • Genomföra en statusanalys, nuläge och förutsättningar
  • Vara delaktiga i programplanering och processarbete
  • Ge stöd att få rätt styrteam & interna ambassadörer på plats
  • Guida till relevanta och effektiva målsättningar
  • Ta fram business case, koppla in ekonomisk utveckling
  • Göra uppföljningar och driva förändringsarbetet framåt

Läs gärna om vår tjänst NPS-Audit & Planner här.

Helhetsleverantör av NPS-program
Customer-Spirit Index - stäm av hur kundcentrerade ni är

Mät hur kundcentrerad din verksamhet är med vår tjänst Customer-Spirit Index

Hur vet du att ditt företag faktiskt är kundcentrerat? Har ni stämt av detta någon gång? Det är något som är oerhört värdefullt att göra, både för trygghet och utveckling. Med Customer-Spirit Index kan du:

  • stämma av hur er verksamhet ligger till i företagskulturarbetet.
  • undersöka medarbetares perspektiv och upplevelse av arbetet.
  • identifiera om det finns skillnad i upplevelse, och då särskilt mellan ledning/styrgrupp och avdelning/medarbetarna.
  • få svar på eventuella problemområden att jobba på och undanröja.

Kontakta oss för att veta mer eller ladda ner mer info här.

Boka föreläsning och workshop i ett

För att maxa effekterna av det kunddrivna arbetet som görs med stöd av NPS-metoden har vi tagit fram en föreläsning och workshop i ett på temat ”Hur du driver NPS-arbete enligt best practice”.

Här delar vi med oss av vår expertis och mångåriga erfarenhet på området – för att ge djupare insikt i vad som faktiskt krävs för att få till ett riktigt effektivt arbete och få alla bitar på plats.

Genom att koppla till verktyget NPS-Audit Online skräddarsyr vi upplägget och ger återkoppling kring vilket nästa steg ditt företag bör ta för att få extra fart på lojalitetsarbetet. Då kan vi berätta vad just ditt företag behöver göra för att ligga i absoluta framkant och växa tillsammans med era kunder.

Boka föreläsning & workshop

Föreläsning och Workshop med NPS-fokus
Följ oss på LinkedIn
 
Utbildningar och workshops inom CX och NPS

Brainstorma med oss

Vi älskar att diskutera funderingar inom lojalitets- och förändringsarbetet. Du får jättegärna höra av dig om det dyker upp något du undrar över - oavsett om det är en stor eller liten undran.

Boka möte för brainstorming

Brainstorma med oss
kontaktknapp