Tips & råd

Gott att du är här. Här kan du ta del av tips och råd från NPS-experten plus några mallar och info-blad om hur man driver ett effektfullt och framgångsrikt lojalitets- och CX-arbete med hjälp av lojalitetsmetoden NPS®. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du vill veta mer inom respektive område!

 

NPS-experten delar tips, insikter och genvägar

Kolla in de korta och informationsrika klippen där vår NPS-expert Johan Laudon tar upp tips och tankegångar kring olika områden inom NPS-arbetet.

Vi kommer löpande att lägga upp nya klipp med nya ämnesområden. Allt i förhoppning att det ska ge dig inspiration och vägledning med ditt arbete att stärka kundrelationen, förbättra kundupplevelserna och peppa medarbetarna i lojalitetsarbetet.

Nedan hittar du en samlad lista över de olika inslagen.

NPS-expert Johan Laudon

1. Att tänka på vid uppstart av NPS-program

2. Relations- versus transaktionsundersökning

3. Få till ett effektivt NPS-arbete på 3 nivåer

4. Vikten av att satsa extra på kundupplevelser

5. Segmenteringsövning för värdebaserad analys

6. Kort och intensivt om korrelationsanalys

7. Planering innan start av close-the-loop-samtal

8. Att genomföra close-the-loop-samtal

9. Vikten av coachning & lagarbete i NPS-arbetet

10. Aktivitet för ökat kundfokus & engagemang

11. Tips för relationsundersökning inom B2B

12. Fråga som kan identifiera merförsäljning

13. Hur du kan förbättra svarsfrekvensen

14. Värdet av att återkoppla resultat till kunder

Mallar och infoblad om NPS-arbete

Om du vill komma åt något av de övergripande info-bladen är det bara att klicka på bilden och ladda ner.

Mall - programplan för NPS-program

Mall för programplan för NPS-program

Att starta upp och driva ett NPS-program kan göras på många olika sätt. Viktigt i alla sammanhang är att noggrant diskutera och tänka igenom olika aspekter av programmet, dess omfattning, vilka resurser som krävs och inte minst att definiera mål och syfte med programmet. Ta del av en översiktlig mall.

GDPR & NPS-program

Information om GDPR och NPS-metoden

När din verksamhet genomför undersökningar kopplade till ett NPS-program (eller andra former av undersökningar) så hanteras det i regel en mängd personuppgifter. Här kommer en övergripande checklista med punkter som kan ge dig lite input på vad du kan behöva tänka på.

Infoblad om eNPS®

Information och tips om eNPS

Allt fler företag och organisationer väljer att implementera NPS-metodiken i medarbetarundersökningar där syftet är att identifiera och förstå drivkrafterna till medarbetares engagemang och framtida lojalitet. Här kan du hitta några viktiga punkter att diskutera kring innan du sätter igång ditt eNPS arbete samt exempel på en del av de frågor som en eNPS-undersökning kan innehålla.

Infoblad om säljutvärdering

Information om säljutvärdering, kundupplevelsemätning

Olika kundmöten har också olika stark påverkan på kundlojalitet. Resultatet kan användas till coachning på grupp- och individnivå och i samband med utvecklingssamtal.

Hur skapar man ett effektivt system för utvärderingar av säljmöten? Ta del av våra tips och förslag på vanliga frågor kring säljutvärderingen nedan.

Basutbildning om NPS
Kundundersökningar under covid
Demo av resultatportal
 
kontaktknapp