Tips & råd
Gott att du är här. Här kan du ta del av våra webinars och ett gäng mallar och info-blad om hur man driver ett effektfullt och framgångsrikt lojalitets- och CX-arbete med hjälp av lojalitetsmetoden NPS®. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du vill veta mer!
Missat ett webinar? Lugn här är dem!
Titt som tätt så håller vi webinar som är kopplade till hur man driver NPS-program. Nedan hittar du de senaste omgångarna som du får tillgång till om du klickar på länken och registrerar dig i Webinarjam.
- Smarta medarbetar-quizar ökar kunskapen om NPS-arbetet
- Effektivisera NPS-arbetet med kampanjdriven utveckling
Mallar och infoblad om NPS-arbete
Om du vill komma åt något av de övergripande info-bladen är det bara att klicka på bilden och ladda ner.
Mall - programplan för NPS-program
Att starta upp och driva ett NPS-program kan göras på många olika sätt. Viktigt i alla sammanhang är att noggrant diskutera och tänka igenom olika aspekter av programmet, dess omfattning, vilka resurser som krävs och inte minst att definiera mål och syfte med programmet. Vi mailar dig gärna en mall.
GDPR & NPS-program
När din verksamhet genomför undersökningar kopplade till ett NPS-program (eller andra former av undersökningar) så hanteras det i regel en mängd personuppgifter. Här kommer en övergripande checklista med punkter som kan ge dig lite input på vad du kan behöva tänka på. Klicka på bilden och ladda ner.
Infoblad om eNPS®
Allt fler företag och organisationer väljer att implementera NPS-metodiken i medarbetarundersökningar där syftet är att identifiera och förstå drivkrafterna till medarbetares engagemang och framtida lojalitet. Här kan du hitta några viktiga punkter att diskutera kring innan du sätter igång ditt eNPS arbete samt exempel på en del av de frågor som en eNPS-undersökning kan innehålla. Klicka på bilden och ladda ner.
Infoblad om säljutvärdering
Olika kundmöten har också olika stark påverkan på kundlojalitet. Resultatet kan användas till coachning på grupp- och individnivå och i samband med utvecklingssamtal.
Hur skapar man ett effektivt system för utvärderingar av säljmöten? Ta del av våra tips och förslag på vanliga frågor kring säljutvärderingen. Klicka på bilden och ladda ner.
Ladda ner rapport från vår NPS-studie
Här kan du ladda ner vår NPS-studie – för nya insikter och vägledning! Har effekten på ditt lojalitetsarbetet stagnerat? Stött på en envis utmaning? Tagit del av de fina värdena av att driva förändring utifrån vad som driver kundernas lojalitet? Du är inte ensam i det. Vi har gjort en spännande kartläggning om just utmaningar och vinningar med NPS-arbetet och summerat intressanta findings i en rapport.
I vår rapport hittar du tips på hur du undviker hinder och maximerar fördelarna med kundcentrerad affärsutveckling med hjälp av metoden. Få inspiration till ditt fortsatta arbete med att skapa värdefulla kundupplevelser och hållbara kundrelationer!