Tips & råd

Gott att du är här. Här kan du ta del av tips och checklistor om hur man driver ett effektfullt och framgångsrikt lojalitetsarbete med hjälp av lojalitetsmetoden NPS® för att få en stabilare grund att stå på. Om du vill komma åt något av de övergripande informationsbladen är det bara att klicka på bilden och ladda ner. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du vill veta mer inom respektive område!

Mall - programplan för NPS-program

Mall för programplan för NPS-program

Att starta upp och driva ett NPS-program kan göras på många olika sätt. Viktigt i alla sammanhang är att noggrant diskutera och tänka igenom olika aspekter av programmet, dess omfattning, vilka resurser som krävs och inte minst att definiera mål och syfte med programmet. Ta del av en översiktlig mall.

GDPR & NPS-program

Information om GDPR och NPS-metoden

När din verksamhet genomför undersökningar kopplade till ett NPS-program (eller andra former av undersökningar) så hanteras det i regel en mängd personuppgifter. Här kommer en övergripande checklista med punkter som kan ge dig lite input på vad du kan behöva tänka på.

Infoblad om eNPS®

Information och tips om eNPS

Allt fler företag och organisationer väljer att implementera NPS-metodiken i medarbetarundersökningar där syftet är att identifiera och förstå drivkrafterna till medarbetares engagemang och framtida lojalitet. Här kan du hitta några viktiga punkter att diskutera kring innan du sätter igång ditt eNPS arbete samt exempel på en del av de frågor som en eNPS-undersökning kan innehålla.

Infoblad om säljutvärdering

Information om säljutvärdering, kundupplevelsemätning

Olika kundmöten har också olika stark påverkan på kundlojalitet. Resultatet kan användas till coachning på grupp- och individnivå och i samband med utvecklingssamtal.

Hur skapar man ett effektivt system för utvärderingar av säljmöten? Ta del av våra tips och förslag på vanliga frågor kring säljutvärderingen nedan.

Basutbildning om NPS
Kundundersökningar under covid
Demo av resultatportal
 
kontaktknapp