KOM IGÅNG MED NPS-PROGRAMMET

STARTSKOTTET: NU KÖR VI!

En lönsam och givande resa

Kom igång med NPS. När målet är att öka tillväxten genom att få fler riktigt lojala kunder, behöver du ta reda på vad kunderna tycker om din verksamhet. Genom att göra en kundundersökning som nollmätning skapar du en grund att utgå ifrån.

Med hjälp av kundernas åsikter och att de delar med sig av sina upplevelser får du chans att se vad som driver, förflyttar och bevarar deras lojalitet till ditt företag.

För att lyckas

Rätt fundament

Innan du sjösätter ett NPS-program behöver du titta på vilka förutsättningar som finns. För att driva ett framgångsrikt lojalitetsarbete är det viktigt att du har:
  • God kunskap och förståelse om Net Promoter Score
  • En engagerad och taggad ledning
  • En tydlig och realiserbar strategi för förändringsarbetet

Av erfarenhet vet vi att många verksamheter lägger för lite fokus på fundamenten i NPS-programmet och vi bidrar gärna med vår erfarenhet, bäst genom workshops med din verksamhet går vi igenom var ni befinner er idag i er NPS-resa och hur ni effektivast kommer framåt.

Vi utbildar och delar med oss av effektiva tillvägagångssätt och sätter gemensamt en strategi och programplan som fungerar som en levande styrplan.

Vi stöttar i arbetet med att få med organisationen, bland annat med handlingsplaner på detaljnivå som gör att utvecklingsarbetet blir konkret, medan våra processer underlättar och rationaliserar arbetet internt.

Kom igång med NPS, cx-team, NPS score och metod

NÄR DU AGERAR KOMMER FÖRÄNDRING

Det är ofta en fördel att börja ett NPS-program i mindre skala och sen växla upp. Det kan exempelvis vara en avdelning eller en marknad som startar igång lojalitetsarbetet. Då får du ett case att bygga vidare med.

När du väl har ett taggat CX-team på plats och väl fungerande undersökningar igång, kommer nästa spännande steg i arbetet:
  • förvalta resultatet och insikterna efter vad som driver kundernas lojalitet.
  • ta action på missnöje, förbättra upplevelsen och relationen för de som ni inte når fram till full ut idag och behålla ambassadörerna.
  • involvera och sprida insikter till medarbetarna och se till så att de är en del av lojalitetsarbetet.

Vill du Komma igång med NPS?

Vill du boka ett möte eller har du några frågor du önskar få svar på? Hör jättegärna av dig antingen genom webbformuläret eller genom att ringa till Johan Laudon hos oss. Du når honom på mobilen på 46 (0)70 743 77 83 eller via e-post på johan[at]marketdirection.se. Välkommen! 

När du registrerar dina uppgifter kommer vi att ta kontakt med dig för att följa upp din fråga. Vi kommer även att lägga in dina uppgifter i vårt crm-system i samma syfte. I och med att du lämnar dina uppgifter här anses du ha godkänt detta. Om du vill att vi raderar, rättar eller ändrar dina uppgifter är du välkommen att kontakta oss på gdpr[at]marketdirection.se. Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Googles sekretesspolicy och användarvillkor gäller.