Kom igång med NPS

Få en trygg rivstart

Ta steget och kom igång med NPS! Efter att ha startat upp ett 40-tal NPS-program vet vi vad som behöver göras för att det ska bli framgångsrikt. Vi bidrar jättegärna med vår kunskap och erfarenhet till er NPS-resa.

Med hjälp av arbetsmetodiker, strukturer och processer som vi arbetat fram genom åren finns det mycket tid och effektivitet som din verksamhet har att vinna. Du undviker fallgropar och får en stabil plattform att utgå från.

Vad händer först? Det är bra att börja med en workshop där vi tillsammans går igenom ert nuläge, förutsättningar, utmaningar och mål i kombo med en utbildningsdel om NPS-metoden.

Intresserad av att veta mer? Kontakta oss gärna

Trygg start på NPS-resan
Fundament som gör ett NPS-program stabilt

Uppstart av NPS-program

Efter en inledande workshop guidar vi dig vidare till nästa fas. Det är bland annat dags att diskutera och forma:

  • Mål- & programplan
  • Arbetsteam & organisation
  • Processer & strukturer

Det är ofta en fördel att börja i mindre skala och sen växla upp programmet successivt. Det kan exempelvis vara en avdelning eller en marknad som är först ut. Då skapar du nyttiga erfarenheter och har ett case att bygga vidare med innan du växlar upp.

Kontakt

System & nollmätning > Resultat!

För att fånga in kundernas åsikter och hantera resultatet krävs det att du har rätt system. Det krävs också att du ställer rätt frågor.

Som helhetsleverantör på området har vi avancerade system till hands och står redo att göra en nollmätning med anpassat frågebatteri.

Med stöd av en första kundundersökning får du en riktigt bra grund och resultat att utgå ifrån.

Kontakt

Kundunersökning Enkätsystem
Starta igång NPS-arbetet

Från grafer till action

Med stöd av effektiva processer hjälper dig att prioritera och agera på resultatet. Vi teamar upp med ditt cross functional-team och ser till att ta klivet in till nästa fas. Nu gäller det att agera! Bland annat genom att:

  • få fart på det operativa, taktiska & strategiska arbetet.
  • förvalta resultatet efter vad som driver kundernas lojalitet.
  • ta action på missnöje och se till att vända detta.
  • förbättra upplevelserna och relationen.
  • involvera och engagera medarbetarna i lojalitetsarbetet.

Mer om våra tjänster

Fredrik Annmo berättar om varför Barncancerfonden valt NPS-metoden

Poddasvnitt om att starta ett NPS-program
kontaktknapp