
Podd
Lojalitetspodden - En podd om allt och lite till om kundlojalitet, kundupplevelser och Net Promoter Score (NPS®)
Här diskuterar och dissekerar vi CX Management, kundlojalitet, kundupplevelser och framförallt lojalitets- och förändringsmetoden NPS. Om du är det minsta intresserad av lojala kunder, växande affärer och engagerade medarbetare är detta podden för dig.
Ta del av korta avsnitt med olika spännande och intressanta vinklingar och vrår inom de nämnda områdena. Lyssna i farten eller i pausen efter tycke och behov. Du får jättegärna mejla till oss och tipsa om vad du vill att vi ska ta upp.
De senaste avsnitten
#28. Kundfokus: Snack eller verklighet?
Finns kunden verkligen i fokus, eller är det bara något som står i strategidokumentet? Vi pratar om levande kundkultur och hur Customer-Spirit Index hjälper företag att mäta, stärka och ta kundupplevelsen hela vägen in i hjärtat av verksamheten. Trevlig lyssning!
Poddare & kontakt: Niklas Borgsved & Johan Laudon
Tid: 10:27


#27. Är ledningen med på tåget?
Den här gången diskuterar NPS-experterna hur man får ledningen mer engagerad i NPS-arbetet. Show them the money är svaret. Visa på vilken ekonomisk effekt lojalitetsarbetet bidrar med, då förstår man att det är värt att investera i att utveckla kundupplevelser. Lyssna in!
Poddare & kontakt: Niklas Borgsved & Johan Laudon
Tid: 14:19

#26. AI ökar nyttan av kundfeedbacken
Lyssna på när två av våra NPS-experter pratar om hur AI kan användas för både för strukturerad och ostrukturerad kundfeedback och den ökade nytta som fås av att koppla in AI i sitt NPS-arbete. Här får du reda på fördelar och vad behöver du tänka på.
Poddare & kontakt: Niklas Borgsved & Johan Laudon
Tid: 15:04

#25. Fallgropar och utmaningar i NPS-arbetet
I detta poddavsnitt får du ta del av utvalda delar från resultatet av vår NPS-studie som handlade om olika utmaningar och fina värden med lojalitetsarbetet. Här får du höra om två fallgropar och utmaningar att undvika, och några tips på hur du parerar dem.
Poddare & kontakt: Niklas Borgsved & Johan Laudon
Tid: 14:30

#24. Vilse i systemdjungeln?
Dags för en ny minipodd där diskussionen handlar om systemens betydelse för att få till ett effektivt NPS-arbete. Ska man välja enklare system som anpassas efter behov eller ska man gå all in med ett stort heltäckande system? För- och nackdelar diskuteras.
Poddare & kontakt: Niklas Borgsved & Johan Laudon
Tid: 15:02

#23. Vad är ett bra NPS?
Två av våra NPS-experter går genom vad som är ett bra eller dåligt NPS och vad man ska tänka på vid jämförelse av NPS. Om man nu ska jämföra sig med andra över huvud taget. Trevlig stund!
Poddare & kontakt: Niklas Borgsved & Johan Laudon
Tid: 11:04

#22. Win - Win - Win!
Ny minipodd där NPS-experterna Johan Laudon och Niklas Borgsved redogör för vilka fina värden som NPS-metoden kan bidra med för kunder, medarbetare och företag. Lyssna in!
Poddare & kontakt: Niklas Borgsved & Johan Laudon
Tid: 08:44

#21. Övre högra hörnet!
Här diskuterar vi vad lojalitetsmatrisen är och varför den är ett viktigt strategiskt verktyg för identifiering av prioriteringsområden inom NPS-arbetet. Vi reder även ut lite olika begrepp.
Poddare & kontakt: Niklas Borgsved & Johan Laudon
Tid: 08:53

#20. Tripp trapp trull
I detta avsnitt går vi genom hur man ska jobba med NPS-metodens 3 olika nivåer för att få till ett effektivt förändringsarbete som driver högt kundfokus och ökad kundlojalitet. Häng med.
Poddare & kontakt: Niklas Borgsved & Johan Laudon
Tid: 12:14

#19. Skalan och sura gubbar
I det här avsnittet reder vi ut varför NPS-skalan (0-10) ser ut som den gör och varför du inte ska styra respondenten med hjälp av färger eller symboler (😡, 😀).
Poddare & kontakt: Niklas Borgsved & Johan Laudon
Tid: 09:18
