NPS-Nätverket nätverk för dig som jobbar med NPS

NPS-Nätverket och NPS-Dagen

Ett nätverk fullproppat med inspiration och erfarenhetsutbyte kring kundlojalitet, kundupplevelser och NPS®

NPS-Nätverket riktar sig till dig som jobbar med Net Promoter Score och är strategiskt/operativt ansvarig eller aktivt delaktig i drivandet av lojalitetsarbetet inom din verksamhet. På olika nätverksträffar får du ta del av vår NPS-expertis, men framför allt interagera med andra företag (både B2B och B2C) samt organisationer som använder NPS-metoden för att stärka och utveckla kundlojaliteten och kundupplevelser.

Här får du en massa tips, förslag och idéer med dig hem plus fördjupad kunskap om hur du kan maxa effekterna av att jobba med metoden. Det är vi på MarketDirection som står bakom NPS-Nätverket. Varmt välkommen att anmäla dig till medlemslistan, så får du inbjudningar till de olika eventen.

Om NPS-Nätverket
Inspiration och erfarenhetsutbyte om NPS
Läs om NPS-Dagen

Historien bakom NPS-Nätverket

Varför startades NPS-Nätverket? I takt med att användandet av NPS-metoden ökat har behovet av att utbyta idéer och erfarenheter bland de som arbetar med NPS® blivit större. Därför startade vi NPS-Dagen - en nätverkskonferens för NPSare 2015.

Med tiden märkte vi av ett starkt behov av att även kunna diskutera lojalitetsrelaterade frågor mer djupgående i mindre grupp. Då utvecklade vi NPS-Nätverket, där du i varierande nätverksformer har möjlighet att lyssna och diskutera frågor som dyker upp allteftersom NPS-programmet löper på.

För att få inbjudningar till träffarna skickar du bara dina uppgifter via kontaktformuläret med en notis om att du vill vara med i NPS-Nätverket. I inbjudan anmäler du dig till aktuell träff. Där står det också vad den enskilda träffen kostar. Antalet platser är begränsat, så det är först till kvarn som gäller.

Anmäl dig till medlemslistan och få inbjudningar till olika nätverksträffar med NPS-Nätverket

Kort om de olika nätverksträffarna

NPS-Dagen

Konferens med mingel
Halvdag, vår- och höstträff

Konferens med många deltagare med avsikt att ge övergripande insikter, nya infallsvinklar och inspiration gällande NPS-program, med en mixad agenda som brukar innehålla både praktiska case och teoripass med föreläsare samt gruppdiskussioner och mingelstunder. För deltagande tas det ut en avgift.

Rundabordssamtal

Lunchträff med mer djup och spets
2-timmar, vår- och höstträff

Mindre grupp, vanligtvis max 10 deltagare. Diskussioner sker inom olika förutbestämda områden kring NPS och lojalitet. Deltagarna står för diskussionen medan vi modererar och kommer med tips. Just nu är träffen 60 minuter via Teams (ej lunch). Avgiftsbelagt, om ej annat anges. 

NPS-Studiebesök

Mindre grupp, NPS i verkligheten,
riktiga case på plats.

Vanligtvis max 20 deltagare. På ett studiebesök äger träffen rum ute hos ett företag som arbetar med NPS-metoden. Värden från aktuellt företag berättar om deras NPS-arbete . Vi samordnar och är med på studiebesöken och delar med oss av våra erfarenheter och kunskaper. För deltagande tas det ut en avgift.

NPS-Dagen datum kommer inom kort

NPS-Dagen

Tid: kl 13.00-17.00

Det var tänk att hålla NPS-Dagen den 27 augusti, men pga av rådande pandemi har vi ställt in eventet.

Det här eventet har ett stort fokus på gruppdiskussioner där erfarenheter och lösningar diskuteras och delas. Better safe than sorry så flyttar vi fram aktuell nätverksträff till dess det känns säkrare och tryggare.

Mer om NPS-Dagen!

Rundabordssamtal 1 oktober

Rundabordssamtal

Tid: kl 13.00-14.30

Digitalt Rundabordssamtal stundar. Temat för omgången är ”Med fokus på promoters!” Vi kommer att diskutera, bolla idéer och tips kring:

- Hur ser ett ambassadörsarbete ut?
- På vilket sätt kan man boosta och utveckla relationen till ambassadörerna?
- Vad kan man göra för att underlätta för ambassadörerna att rekommendera ditt företag?

Max antal deltagare är 10. Först till kvarn. Detta tillfälle är kostnadsfritt.

Anmäl intresse till nina[at]marketdirection.se

NPS-Studiebesök kan komma att ske 12 november

NPS-Studiebesök

Tid: kl 15.00-17.00

Vi återkommer med information.

Temat på föregående NPS-Studiebesök var "Att involvera och engagera verksamhet och medarbetare inom lojalitetsarbetet". UC stod som värd för tillfället och vi fick höra hur UC byggt upp och jobbar med sitt cross-functional team, hur de satsat på internutbildning för ökad kunskap och förståelse av arbetet, hur de skapat engagemang och nyfikenhet kring kundinsikter och kundupplevelser.

Anmäl intresse till nätverksträff

NPS-Dagen den 27 augusti är inställt - Vi kör eventet när det är säkrare och tryggare att träffas i fysisk miljö

NPS-Dagen den 27 augusti skjuts upp

Så som det ser ut nu med mötesrestriktioner, rekommendation på socialt avstånd och begränsade möjligheter att resa kommunalt ställer vi in NPS-Dagen. Vi har skickat ut ett separat informationsmejl till alla som anmält sig eller meddelat intresse att få delta. (Återbetalning & kreditering sker automatiskt).

När läget förändrats återkommer vi med nytt datum för eventet. Under hösten har vi i stället digitala Rundabordssamtal plus nya poddavsnitt i Lojalitetspodden.

Hoppas att vi ses nästa gång. Till dess ta hand om dig! 

Huvudtema på NPS-Dagen

Med fokus på promoters! Öka effekten av ditt NPS-program med aktivt ambassadörsarbete

DAGENS TALARE

Tomas Lydahl föreläsare och inspiratör

Tomas Lydahl, inspiratör & föreläsare

“Alla kunder älskar att skryta om er om ni bara ger dem en anledning”. Tomas visar hur du skapar en WOW-upplevelse som gör att kunden skryter om ditt företag. Han får dig att förstå att kunderna kan bli det bästa säljteamet företaget haft.

Pernilla Brouzell NPS-expert

Pernilla Brouzell, NPS-expert, MarketDirection

Med bred erfarenhet och djup kunskap om NPS-metoden kommer Pernilla med sin smittande entusiasm guida dig i hur man ger värde till och drar nytta av sina ambassadörer i sin affärsutveckling.

Johan Laudon NPS-expert

Johan Laudon, NPS-expert, MarketDirection

Growth through customer loyalty. Den NPS-rutinerade Johan berättar hur du med hjälp av ambassadörernas positiva energi ökar drivkraft och engagemang hos dina medarbetare. Något som lönar sig för såväl affär som kunder.

När? Var?

Datum: Eventet är framskjutet till ovisst datum
Tid: 13.00-17.00, med registrering och fika från 12.30
Arrangör: MarketDirection, Nordens ledande NPS-konsulter

Antalet platser är begränsat och tidigare NPS-Dagar har varit fullsatta.

Agendan på NPS-Dagen

Med fokus på promoters! Öka effekten av ditt NPS-program med aktivt ambassadörsarbete.

  • Inspiratören, föreläsaren och författaren Tomas Lydahl - WOW! Så får du dina kunder att skryta om ditt företag
  • NPS-experterna Johan Laudon och Pernilla Brouzell från MarketDirection - Tips, råd och exempel om hur du ökar effekten av ditt NPS-program med aktivt ambassadörsarbete
  • CX/NPS-ansvariga som delar med sig av sina ambassadörs-case
  • Gruppdiskussioner och nätverkande med likasinnade

Detta får du svar på:

  • Så kartlägger och profilerar du ambassadörerna. Vilka är de, vad är signifikant för dem? Hur mycket bidrar de till affären?
  • På vilket sätt boostar och utvecklar du relationen till ambassadörerna?
  • Hur får du dina ambassadörer att faktiskt rekommendera ditt företag?
  • Hur använder du ambassadörerna för att sprida positiv energi och öka drivkraften till dina medarbetare?

Mer om NPS-Dagen

Denna jubileumsupplaga - 10:e gången - är vi glada att få presentera Tomas Lydahl som inspirationstalare. På ett oerhört underhållande sätt delar han med sig av sina erfarenheter och kunskap hur man får kunder att bli glädjespridare. Tomas har skrivit boken “Wow! Så får du dina kunder att rekommendera dig”. Den kommer att säljas på plats till ett specialpris.

Vi har också några CX/NPS-ansvariga från olika företag, som kommer att dela med sig av case om hur de jobbar med ambassadörer.Under konferensen blandas föreläsningar med gruppdiskussionspass, där du får reflektera och dela erfarenheter med övriga deltagare.

MarketDirections egna NPS-experter Johan Laudon och Pernilla Brouzell kommer att varva tips och råd med praktiska exempel som gör att du kommer att ha flertalet actions att ta tag i när du är åter på jobbet.

Klipp från tidigare NPS-Dag

Varför rekommenderas NPS-Dagen?

"Lärorikt, inspirerande och bra diskussioner!"
"Tillfälle för inspiration och reflektion."
"Inspirerande föreläsare och intressant att diskutera med andra bolag hur de arbetar med NPS."
"Intressanta föreläsare och bra diskussioner med andra som jobbar inom samma område. Bra med inspiration så att man kan jobba vidare i sann NPS-anda! :D"
"Den ger inspiration och ny energi och insikter."
"Inspirerande dag, fylla på med nya tankar och idéer in sitt arbete med NPS."