Nyheter om lojalitet och kundupplevelser

Jobba hos oss

Här kan du läsa om lediga tjänster

Vi växer både på bredden och längden! Nya kunder tillkommer och befintliga uppdrag utvecklas och därför behöver vi förstärka vårt team.

Vi söker en Senior NPS/CX-expert med kundansvar

Vi söker en Projektledare inom NPS-arbete och kundfokus

Rollen som Senior NPS/CX-expert med kundansvar

Just nu söker vi en Senior NPS/CX-expert med kundansvar med stor erfarenhet av Customer Experience- och NPS-arbete (Net Promoter Score). Som Senior NPS/CX-expert med kundansvar hjälper du våra uppdragsgivare att vidareutveckla sitt kundfokus och sina NPS-program. Det vi söker är en tillsvidareanställning på heltid. Gärna med möjlighet att börja så snart som möjligt.

Exempel på arbetsuppgifter

Du vägleder uppdragsgivarna vidare i NPS-arbetets alla olika faser innebärande att du:

  • Guidar i framtagandet av programplan samt effektiva och fungerande processer.
  • Formulerar och genomför relations- och kundupplevelseundersökningar.
  • Analyserar resultat och gör djupdykande rapporter med rekommendationer.
  • Involverar, engagerar och utbildar uppdragsgivaren och dess medarbetare.
  • Ger operativa och strategiska råd till NPS-ansvariga, cross functional team och ledning.
NPS-expert som guidar kunderna i NPS-arbetet
Delta i vår NPS-resa

NPS-champ med starkt engagemang

Ditt arbete skapar framgångsrika och värdefulla NPS-program åt våra uppdragsgivare som ökar kundlojaliteten, stärker kundrelationen, skapar meningsfulla kundupplevelser och ökar medarbetarengagemanget.

Du kommer dessutom får vara del i vår kunskapsdelning inom vårt NPS-nätverk där NPS-ansvariga från många olika verksamheter möts och där vi på MarketDirection är drivande i spridningen av kunskap inom NPS.

Erfarenheter & egenskaper

Vi söker dig som har några års erfarenhet av att driva ett fullödigt NPS-program antingen som konsult eller inom en eller flera verksamheter och som därmed har stor erfarenhet av de arbetsuppgifter som beskrivs ovan. Det är meriterande om du har certifierat dig i NPS-metoden hos grundarna Satmetrix.

Som person ser vi gärna en prestigelös teamspelare med stor passion för att bidra till vår affär och utveckla verksamheters affärer utifrån kundperspektiv och ökat medarbetaengagemang.

 

Låter detta intressant? Ansök gärna!

Hoppas att vi väckt ditt intresse för att bli en av oss. Sista ansökningsdag är 1 september 2021. Varmt väkommen att skicka in ditt cv och några rader om dig själv till Johan Laudon, johan[at]marketdirection.se, 070-743 77 83.

Erfarenhet, egenskaper och intresse
NPS-champ med kundfokus och driv

Att jobba hos oss på MarketDirection

Våra uppdragsgivare är i regel medelstora och stora verksamheter med internationell prägel - inom både B2B och B2C och med stor variation på branscher. Vi jobbar långsiktigt och nära våra uppdragsgivare och ser till att på ett både utmanande och ödmjukt sätt utveckla deras affär. Kolla gärna in några av våra kundcase.

För att erbjuda våra egna kunder de bästa lösningarna och störst värde har vi ett nära samarbete internt. Under skapandet av positiva affärseffekter för våra uppdragsgivare är det viktigt med en bra, rolig och prestigelös arbetsmiljö. Det erbjuder vi. Hos oss har du frihet under ansvar och är delaktig i vår företagsutveckling. Vi värdesätter en bra balans och harmoni mellan arbete och fritid.

Kort om oss på MarketDirection

Vi är Nordens ledande experter på NPS och helhetsleverantör av NPS-program samt specialister på undersökningar och att driva lönsam förändring med starkt kundfokus. Vi ska se till att våra uppdragsgivare får fler lojala kunder & engagerade medarbetare, för ökad tillväxt.

Vi är ett taggat team om 7 anställda. Med ytterligare en kollega på intåg utöver rollen som NPS/CX-expert. Huvudkontoret finns mitt i city i Stockholm. Till hösten flyttar vi in i ena tornet av det gamla stationshuset på Lilla Bantorget. Sen starten 2004 har vi vuxit successivt av egen kraft och är ett etablerat och stabilt företag.

Företagskulturen präglas av ett tydligt kundfokus, problemlösning och hög serviceanda. Minst lika viktigt är det att vi har det roligt på vår gemensamma resa. Läs om oss & våra värdeord här.

Kort om oss

Rollen som Projektledare inom NPS-arbete och kundfokus

Roligt att du är nyfiken på att bli vår kollega och för rollen som Projektledare med ansvar för det operativa arbetet i vår leverans för olika uppdragsgivares NPS-arbeten (NPS som i Net Promoter Score). I denna roll jobbar du tillsammans med våra kundansvariga och systemgänget för att hjälpa våra uppdragsgivare att vidareutveckla sitt kundfokus och NPS-program. Målet är att få deras verksamhet att växa med hjälp av förbättrade kundupplevelser, starkare kundrelationer och glada slutkunder.

Exempel på arbetsuppgifter

Som projektledare innebär det att du kommer att ha arbetsuppgifter där du:

  • Projektleder våra uppdragsgivares undersökningsprojekt vilket inkluderar kontakt med våra uppdragsgivare.
  • Tar fram förslag på frågeunderlag till undersökningar som anpassas efter uppdragsgivarens syfte och behov.
  • Genomför grundläggande analys och upprättar rapporter som stöd för våra kundansvariga.
  • Är delaktig vid presentationstillfällen av rapporter.
  • Är med och utvecklar det löpande NPS-programmet tillsammans med kundansvarig.
Projektledare inom NPS och kundfokus
Projektledare som är en lagspelare med driv

Egenskaper & erfarenheter

Som person ser vi framför oss att du är nyfiken på kundbeteenden och hur man kan förbättra kundernas upplevelse under alla olika delar av kundresan. I det här fallet våra uppdragsgivares kunder. :) Du är en social lagspelare med ödmjukt driv. Du har hög serviceanda, är en god lyssnare med förmåga att sätta dig in och förstå våra uppdragsgivares behov och en vilja att leverera bästa värde till dem.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att genomföra kundundersökningar och känner till och har jobbat med NPS-metoden tidigare. Det är ett plus om du har utbildning inom beteendevetenskap men inget krav.

 

Låter detta intressant? Ansök gärna!

Hoppas att vi väckt ditt intresse för att bli en av oss. Sista ansökningsdag är 15 oktober 2021. Varmt väkommen att skicka in ditt cv och några rader om dig själv till Johan Laudon, johan[at]marketdirection.se, 070-743 77 83.

Att jobba hos oss på MarketDirection

Våra uppdragsgivare är i regel medelstora och stora verksamheter med internationell prägel - inom både B2B och B2C och med stor variation på branscher. Vi jobbar långsiktigt och nära våra uppdragsgivare och ser till att på ett både utmanande och ödmjukt sätt utveckla deras affär. Kolla gärna in några av våra kundcase.

För att erbjuda våra egna kunder de bästa lösningarna och störst värde har vi ett nära samarbete internt. Under skapandet av positiva affärseffekter för våra uppdragsgivare är det viktigt med en bra, rolig och prestigelös arbetsmiljö. Det erbjuder vi. Hos oss har du frihet under ansvar och är delaktig i vår företagsutveckling. Vi värdesätter en bra balans och harmoni mellan arbete och fritid.

NPS-champ med kundfokus och driv
Kort om oss

Kort om oss på MarketDirection

Vi är Nordens ledande experter på NPS och helhetsleverantör av NPS-program samt specialister på undersökningar och att driva lönsam förändring med starkt kundfokus. Vi ska se till att våra uppdragsgivare får fler lojala kunder & engagerade medarbetare, för ökad tillväxt.

Vi är ett taggat team om 7 anställda. Med ytterligare en kollega på intåg utöver rollen som projektledare. Huvudkontoret finns mitt i city i Stockholm. Till hösten flyttar vi in i ena tornet av det gamla stationshuset på Lilla Bantorget. Sen starten 2004 har vi vuxit successivt av egen kraft och är ett etablerat och stabilt företag.

Företagskulturen präglas av ett tydligt kundfokus, problemlösning och hög serviceanda. Minst lika viktigt är det att vi har det roligt på vår gemensamma resa. Läs om oss & våra värdeord här.

kontaktknapp