Lojalitetspodden logotyp
Lojalitetspodden om kundlojalitet och NPS-metoden

VÄLKOMMEN TILL LOJALITETSPODDEN!

En podd om allt och lite till om kundlojalitet och NPS

Det är vi på MarketDirection som driver Lojalitetspodden, en podd där vi diskuterar och dissekerar kundlojalitet, kundupplevelser, CX och framförallt lojalitetsmetoden Net Promoter Score (NPS). Om du är det minsta intresserad av lojala kunder, växande affärer och engagerade medarbetare är detta podden för dig.

DE Senaste avsnitten

Avsnitt 16 – Lojalitetspodden – Kundundersökningar i Corona-tider?

KUNDUNDERSÖKNINGAR I KRISTIDER

Dags för ett nytt avsnitt av Lojalitetspodden, och ämnet är kanske givet – hur ska man tänka kring kund-, medarbetare- och marknadsundersökningar i tider av kris?

Corona-pandemin har drabbats oss alla, vissa mer än andra. Att ha en dialog med sina kunder och medarbetare är kanske viktigare än någonsin, men också lite klurigt. Hur uppfattar kunderna kommunikationen ifrån oss nu, vad tänker de och vilka förväntningar har de?

Det är frågor man måste förhålla sig till och i detta avsnitt av podden diskuterar vi varför det är viktigt att genomföra kundundersökningar i dessa tider samt bjuder på lite analys av effekter på svarsfrekvenser, resultat och respons från våra pågående undersökningsuppdrag.

I poddavsnittet delar vi också med oss av vad man kan tänka på vid genomförandet av undersökningar i kristider.

Vill du ta del av vår rapport på området? Mejla till nina[at]marketdirection.se.
Rapport "Analys & tips" kundundersökningar under covid-19
Avsnitt 15 – Lojalitetspodden – Close the loop – Centralt inom NPS

Close the loop-dialog

Vad har hänt? Hur kan jag hjälpa dig?

Att arbeta med direktåterkoppling, Close the loop, mot kunder som besvarat en undersökning är en av de verkligt centrala delarna inom NPS och något som verkligen skiljer metoden från andra.

I detta avsnitt av Lojalitetspodden grottar vi ner oss i just detta och ger våra bästa tips för ett effektivt återkopplingsarbete. Vad ska man tänka på? Vad tycker kunderna? Vilka verktyg och processer behövs för ett effektivt arbete och hur skapar man en både lyssnande och lärande organisation?
Poddavsnitt om Close the loop
Close the loop-dialogen gör att det går att få djupare förståelse för varför kunden tycker som den gör. Det kanske finns något annat som ligger bakom missnöjet än vad som faktiskt kommit fram i undersökningssvaren.

Genom att ta reda på vad missnöjet verkligen beror på och fråga hur man kan hjälpa till finns en stor möjlighet att vända en kund som kan ha haft en negativ upplevelse till att bli positivt inställd.

Dialogen gör det möjligt stärka och förbättra relationen till kunden. Det är viktigt att kunden får känna och veta att den är värdefull för företaget.

Hoppas det smakar!

Kort om poddserien

I varje avsnitt tar vi upp ett specifikt tema kring kundlojalitet. Vi bjuder på case, exempel och analyser mot bakgrund av de 100-tals lojalitetsprojekt vi genomfört genom åren.

Poddansvariga är inga mindre än våra NPS-experter Johan Laudon och Dan Haneklint!
Nytt poddavsnitt: NPS inom B2B:

Gäster

Självklart har vi gäster! Några av de bästa faktiskt. Alla med unika kunskaper, erfarenheter och idéer kring olika aspekter av lojalitet.

FLIPP ELLER FLOPP

Ibland delar våra gäster med sig av en dålig eller bra kundupplevelse som påverkat dem starkt, och vad upplevelsen ledde till. Även våra lyssnares upplevelser kommer att lyftas fram. Har du en speciell kundupplevelse som du vill dela med dig av? Skicka den till info[at]marketdirection.se!

TIPS OCH RÅD

Till en del avsnitt hittar du material som förhoppningsvis kan hjälpa dig i ditt lojalitetsarbete. Det kan handla om exempel, mallar eller andra tips & tricks – allt gratis för nedladdning tillsammans med respektive poddavsnitt.
Avsnitt 14 – Lojalitetspodden – Uppsnack inför NPS-Dagen 27 augusti – med fokus på ambassadörer!

UPPSNACK INFÖR NPS-DAGEN

Snart är det dags för NPS-Dagen, och som vi längtar!

Detta avsnitt av Lojalitetspodden fokuserar därför helt och hållet på detta, och är ett uppsnack inför vad som komma skall.

Temat för dagen är ju ambassadörsarbete och i detta poddavsnitt får du träffa Tomas Lydahl som är inspiratör, föreläsare och författare och talare på NPS-Dagen. Vad tänker Tomas prata om, och vad menar han egentligen med Wow-upplevelser?

Vi stämmer också av läget med moderator tillika NPS-experten Pernilla Brouzell och NPS-experten Johan Laudon som ger oss lite teasers om vad vårens NPS-Dag kommer att innehålla.

GÄSTGALLERI