Lojalitetspodden logotyp
Lojalitetspodden om kundlojalitet och NPS-metoden

VÄLKOMMEN TILL LOJALITETSPODDEN!

En podd om allt och lite till om kundlojalitet och NPS

Det är vi på MarketDirection som driver Lojalitetspodden, en podd där vi diskuterar och dissekerar kundlojalitet, kundupplevelser, CX och framförallt lojalitetsmetoden Net Promoter Score (NPS). Om du är det minsta intresserad av lojala kunder, växande affärer och engagerade medarbetare är detta podden för dig.

DE Senaste avsnitten

Avsnitt 14 – Lojalitetspodden – Uppsnack inför NPS-Dagen 27 augusti – med fokus på ambassadörer!
Snart är det dags för NPS-Dagen, och som vi längtar!

Detta avsnitt av Lojalitetspodden fokuserar därför helt och hållet på detta, och är ett uppsnack inför vad som komma skall.

Temat för dagen är ju ambassadörsarbete och i detta poddavsnitt får du träffa Tomas Lydahl som är inspiratör, föreläsare och författare och talare på NPS-Dagen. Vad tänker Tomas prata om, och vad menar han egentligen med Wow-upplevelser?

Vi stämmer också av läget med moderator tillika NPS-experten Pernilla Brouzell och NPS-experten Johan Laudon som ger oss lite teasers om vad vårens NPS-Dag kommer att innehålla.
Avsnitt 13 – Lojalitetspodden – NPS inom B2B: Tips & tricks för ett framgångsrikt NPS-arbete
Funkar Net Promoter Score för företag som säljer till företag? Jajamän säger vi, ungefär hälften av våra NPS-uppdrag är just B2B-relaterade. Grundprinciperna är desamma både inom B2B och B2C, men utmaningarna lite olika och för att få full effekt av sitt NPS-program och högt internt engagemang finns en hel del saker att tänka på.

I detta avsnitt av Lojalitetspodden delar vi, Johan Laudon och Dan Haneklint från MarketDirection, med oss av våra erfarenheter från mängder av NPS-projekt från företag som säljer till företag – och bjuder på våra bästa tips och tricks för ett framgångsrikt NPS-arbete.

I avsnittet får du bland annat tips på hur man i sin kundundersökning kan identifiera dolda beslutsfattare hos sina nyckelkunder och hur man ska tänka kring bland annat anonymitet. Glad lyssning!

Kort om poddserien

I varje avsnitt tar vi upp ett specifikt tema kring kundlojalitet. Vi bjuder på case, exempel och analyser mot bakgrund av de 100-tals lojalitetsprojekt vi genomfört genom åren.

Poddansvariga är inga mindre än våra NPS-experter Johan Laudon och Dan Haneklint!
Nytt poddavsnitt: NPS inom B2B:

Gäster

Självklart har vi gäster! Några av de bästa faktiskt. Alla med unika kunskaper, erfarenheter och idéer kring olika aspekter av lojalitet.

FLIPP ELLER FLOPP

Ibland delar våra gäster med sig av en dålig eller bra kundupplevelse som påverkat dem starkt, och vad upplevelsen ledde till. Även våra lyssnares upplevelser kommer att lyftas fram. Har du en speciell kundupplevelse som du vill dela med dig av? Skicka den till info[at]marketdirection.se!

TIPS OCH RÅD

Till en del avsnitt hittar du material som förhoppningsvis kan hjälpa dig i ditt lojalitetsarbete. Det kan handla om exempel, mallar eller andra tips & tricks – allt gratis för nedladdning tillsammans med respektive poddavsnitt.

GÄSTGALLERI