ENPS - ökar medarbetarlojaliteten

eNPS - fokus på ökad medarbetarlojalitet

UNDERSÖKNINGAR & TRIVSEL

Hur kan du jobba för att öka medarbetarnas lojalitet? Hur får du medarbetarna att stanna kvar som anställda och att engagera sig lite extra för kunderna? Och hur får du dem att rekommendera ditt företag som arbetsplats till sina vänner och bekanta? Svaret är genom att använda eNPS. eNPS har nämligen fokus på just medarbetarlojalitet.

Med stöd av eNPS-metoden stämmer du löpande av medarbetarnas mående och lojalitet genom kortare medarbetarundersökningar. Det ger dig snabb feedback och insikt i hur du kan utveckla och förbättra relationen och arbetsmiljön för medarbetarna. Vi hjälper dig att ta reda på hur dina medarbetare trivs på jobbet, vad som driver deras lojalitet till dig som arbetsgivare och utveckla verksamheten därefter.
Få lojala medarbetare genom eNPS

DUBBEL EFFEKT

KOPPLINGEN MELLAN MEDARBETAR- OCH KUNDLOJALITET

Resultat från mängder av mätningar har visat att trivs inte medarbetarna på arbetet, återspeglar sig det i kundernas lojalitet. Och tvärtom.

Vill du ha ökad kundlojalitet behöver du ha medarbetarna med dig. Därför är det viktigt att även jobba med medarbetarnas upplevelse av företaget. De företag som har hög medarbetarlojalitet har i regel också högre kundlojalitet, vilket även ger högre tillväxt.

Ett tips är att, parallellt med eNPS-arbetet, stärka medarbetarnas insikter om kunderna och få dem att förstå hur viktiga de är för kundernas upplevelse.

MEDARBETARUNDERSÖKNINGAR

Vi hjälper dig att stämma av:

  • hur medarbetarna upplever dig som arbetsgivare.
  • hur de upplever sin arbetssituation.
  • vad som behöver göras för förbättringar.
  • vad som fungerar bra redan idag.
  • medarbetarnas rekommendationsgrad av dig som arbetsgivare.
  • vilka prioriterade åtgärder som behövs för att få fler ambassadörer.

ATT KOMBINERAS MED KUNDFOKUS

Med stöd av lojalitetsmetoden hjälper vi dig att:

  • engagera dina medarbetare att förstå och lära känna kunderna bättre.
  • mäta medarbetarnas kunskap och förståelse för kunderna.
  • visa hur medarbetarna bidrar till kundernas upplevelse av företaget.
  • sprida kundinsikter & stärka kundfokuset.
  • peppa medarbetarna & synliggöra positiva effekter av lojalitetsarbetet.

KUNSKAPSDELNING - tips om eNPS

Allt fler företag och organisationer väljer att implementera NPS-metodiken i medarbetarundersökningar med syftet att identifiera och förstå drivkrafterna till medarbetares engagemang och framtida lojalitet.

Här hittar du några viktiga punkter att diskutera kring, innan du sätter igång ditt eNPS-arbete, samt exempel på en del av de frågor som en eNPS-undersökning kan innehålla.

Vill du veta mer om eNPS?

Tveka inte att höra av dig om du vill veta mer om våra tjänster som riktar sig till att ta reda på vad som motiverar dina medarbetare att gå till jobbet och rekommendera dig som arbetsgivare.
När du registrerar dina uppgifter kommer vi att ta kontakt med dig för att följa upp din fråga. Vi kommer även att lägga in dina uppgifter i vårt crm-system i samma syfte. I och med att du lämnar dina uppgifter här anses du ha godkänt detta. Om du vill att vi raderar, rättar eller ändrar dina uppgifter är du välkommen att kontakta oss på gdpr[at]marketdirection.se. Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Googles sekretesspolicy och användarvillkor gäller.

KONTAKTA OSS GÄRNA!