NPS-dagen – Forum för NPS-metoden

 

NPS-dagen

Rekordstort intresse för NPS-dagen!

Intresset för vårforumet som ägde rum den 5 april var stort. Med 65 deltagare var vi tvungna att byta till en större lokal. 🙂  Talare denna gång var Oddveig Telle, Customer Knowledge Manager, If och Per Hednert, Marknadsdirektör, och Frida Göransson, Quality director, Memira.

Utöver kundcase från talarna bjöd Pernilla Brouzell och Johan Laudon på inspiration om hur man visar uppskattning för ambassadörer och de senaste trenderna inom NPS.  Mycket nätverkande och erfarenhetsutbyte skedde även under minglet och gruppdiskussionerna. Allt kretsade kring NPS-metoden och hur den används för att driva förändring och öka kundlojaliteten.

I våra forum träffas de som arbetar med och har intresse av NPS som metod för att få ta del av konkreta case, diskutera kring olika lösningar inom NPS, nätverka med likasinnade för fortsatt utbyte.

Kontakta oss info(@)marketdirection.se om du är intresserad av att bli inbjuden till nästa NPS-dag i september. Då ser vi till att skicka en inbjudan till dig när tiden närmar sig.

Plats: Summit Hightech Hötorget, Sveavägen 9 plan 2, Stockholm
Arrangör: MarketDirection

Så här såg programmet ut:

1. NPS för utveckling av kundservicearbetet
– utmaningar, actionhantering och coachning
Oddveig Telle, Customer Knowledge Manager, If

Oddveig kommer att berätta om hur If använder sig av NPS-metoden för ökat kundfokus och hur Ifs kundtjänst använder NPS i det dagliga arbetet. Oddveig berättar även om actionhantering, vilka utmaningar organisationen har haft, hur de coachar sina medarbetare med stöd av resultatet och hur det påverkar företagets strategiska utveckling.

If är det ledande sakförsäkringsbolaget i Norden med verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark samt Baltikum.

2. Gruppdiskussion – Reflektion och idéer kring NPS och kundservice

3. Fika och mingel

   

4. Sätt fokus på dina ambassadörer!
Per Hednert, Marknadsdirektör, och Frida Göransson, Quality director, Memira

Per och Frida kommer att dela med sig av hur Memira använder NPS för att arbeta med ambassadörsfokus och uppföljning av upplevda kliniska resultat, som en metod att kvalitetssäkra och ständigt utveckla verksamheten på detaljnivå.

Memira är störst i Norden inom ögonlaser och linsbytesoperationer.
Memira finns på ca 40 orter i Sverige, Norge och Danmark.

5. Gruppdiskussion – Ambassadörsfokus och NPS i verksamhetsutveckling

6. Senaste nytt, tips och idéer från MarketDirection

FULLSATT – ANMÄLAN EJ MÖJLIG

Träffa andra som arbetar med NPS och kundlojalitet! Anmäl dig till Vårforumet 5 april och säkra din plats, antalet platser är begränsat och tidigare forum har varit fullsatta.

Kostnaden för deltagande är 950 SEK exkl moms.

Namn

Företag

Fakturaadress

Postnummer

Ort

Eventuell referens

Telefon

E-post

Övrigt (allergier etc)

Anmälningsvillkor: Vid eventuell avbokning ska den vara MarketDirection tillhanda senast den 30 mars 2017, i annat fall debiteras hela avgiften. Bokningen kan naturligtvis överlåtas på annan deltagare från samma företag.

Kommentarer från höstens träff:

“Värdefullt med utbyte mellan så olika branscher. Högt i tak och mycket utrymme att ställa frågor och bolla idéer.”

“Lärorikt att träffa, diskutera med och lyssna på andra som arbetar med NPS. Inspiration som ger energi.”

“Proffsigt med en bra mix av teori och praktik.”

Höstforumets talare var:

Caroline Peterson-Ullstrand,
Dustin

Johan Lundberg,
Dustin

David Reinerstedt,
Toyota

Kommentarer från tidigare deltagare:

“Bra upplägg, med mingel, gruppdiskussioner och även intressanta diskussioner under presentationerna. Många intressanta deltagare också!”

“Bra mix av case, information, inspiration. Trevlig stämning, öppen atmosfär.”

“Stort intresse för varandras utmaningar och alla vill dela med sig. Bra med dialog och gruppsessioner.”

Exempel på tidigare talare:

Linda Nordlund,
Vapiano

Oscar Bjers,
Apple

Anna Karlborg,
Verisure

Dainius Jurevicius,
AGA

Tomas Yangbyn,
Viaplay

Mikaela Frisk,
Viaplay